۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹

درخواست مالک خانه علیزاده برای برگشت به فهرست میراث ملی

درخواست مالک خانه علیزاده برای برگشت به فهرست میراث ملی

معاون حقوقی سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه مالک تاریخی خانه علیزاده خواستار برگشت این ملک به فهرست میراث ملی شده است گفت: اعتراض وی نسبت به رای دیوان عدالت اداری که بر اساس اظهارات شخص ثالث آن هم در حریم این خانه داده شده، از طریق رئیس دیوان عدالت اداری پیگیری می شود.

امید غنمی به خبرنگار مهر گفت: اقدامات سازمان میراث فرهنگی در خانه تاریخی علیزاده با موافقت مالک انجام شده و این اقدامات هیچ گونه ضرر و ممانعتی برای همسایه مالک نداشته است.

وی گفت: حریم خانه های تاریخی ضوابط خودرا دارند اگر این همسایه در حریم قرار گرفته می بایست نسبت به ثبت بودن حریم خانه اعتراض کند نه اینکه دست به ابطال خانه تاریخی از فهرست میراث ملی بزند چون درباره ابطال یک اثر تاریخی همسایه هیچ دخالتی نمی تواند انجام دهد بخصوص در این مورد که ثبت شدن ملک در فهرست میراث ملی با رضایت کامل مالک انجام شده بود و اکنون که دیوان عدالت اداری به موجب دادخواست شخص ثالث اقدام ناباورانه ای انجام داده صاحب خانه علیزاده از سازمان میراث فرهنگی گلایه دارد و خواست برگشت به فهرست میراث ملی شده است.

معاون حقوقی سازمان میراث فرهنگی  ادامه داد: موضوع اعتراض مالک بررسی و اعلام می شود پس از آن ناچاریم از طریق ریاست دیوان عدالت اداری اقدام کنیم.

وی گفت: در حکم دیوان عدالت اداری آمده این خانه فاقد وجهه و شان ملی است در حالی که شاید این خانه از دید عوام یک خانه کاملا معمولی باشد اما معماری بکار رفته در آن منحصر به فرد و بسیار پیچیده است به همین دلیل باید به عنوان یکی از خانه های تاریخی دوره پهلوی در تهران حفظ شود.

کد خبر 2193118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha